Monday, July 05, 2010

Kenapa Hatiku Berkata Sebegitu

Jumaat,2 Julai 2010

ntah mengapa hatiku berdebar...rasa x senang duduk..apakah ada sesuatu yang akan berlaku tanpa aku sedari ??? Ya Allah bantulah aku insan yang lemah ini.aku x nak lagi diri dipermainkan.aku x nak lagi ditipu.gerak hati aku berkata dia buat perangai lagi melayan perempuan lain.aku x suka dengan situasi sekarang.aku harap sgt dia x tipu aku lagi...tapi kenapa hatiku berkata sebegitu???? apakah ada sesuatu yang dia rahsiakan dari aku?kenapa begitu sukar aku temui cinta sejati dari seorang lelaki yang benar2 menghargai aku??? penat aku memikirkan apa yang telah terjadi..sedang hati gelisah memikirkan itu dan ini aku mendapat panggilan telefon dari mak di kampung... agak mengejutkan kerana tok wan aku dimasukkan ke hospital Jerantut...hari ni masih lagi ditahan di wad..hari ke-4 cousin aku yang menjaga wan di sana.aku terpaksa balik ke kl kerana aku kerja tak boleh cuti sesuka hati... kelam kabut aku mggu lepas..kerja pun half day je nak balik jerantut jenguk wan yang sedang sakit.tapi malam baru aku gerak balik tapi bukan terus ke Jerantut aku balik ke kampung saiful di felda kemasul,Triang Pahang...

            on the way balik papa pulak call cakap mak cu dengan pak cu nak tumpang ke Jerantut..masalahnya waktu papa call aku telah berada di karak jauh meninggalkan KL..saat tu lah aku tersepit..mengimbau detik tu aku rasa agak tersepit.nak berpatah balik jauh minyak lagi tol lagi.dah la duit pun cukup makan2 je..x pasal mak cu aku terasa hati dengan aku...puas aku memikirkan jalan penyelesaian tapi x berhasil...mak cu punye merajuk huh mesej x boleh bla...x pe lah janji hati mak cu puas meluahkan segala yang terpendam di hati walaupun aku di salahkan...dalam wak tu kecemasan aku x mampu berfikir..ingatkan semua makcik pakcik tahu wan masuk hospital rupenya mak cu baru tahu malam tu..nasib la...dah jadi mcm tu aku dgn saiful teruskna perjalanan balik kemasul...selamat sampai walaupun agak lewat dalam jam 11mlm jugak la...samapi di rumah saiful disambut baik kedatanganku oleh abah dan mak serta adik bongsunya...lega hati aku bila dah selamat sampai..maklum lah rumah family saiful...segan jugak...hehehe....sembang dengan abah mak saiful sambil minum air mkn cempedak goreng huh hilang skit sejuk aku..mana taknye hujan malam tu..tgk bola jap layan pulak si bongsu tu sembang2 kosong hehehehe seronok....pas tu kira dah lewat nak tido la kan...aku pulak on blog aku tunjuk kat saiful..suka dia tgk...aku pun hepi...sayangnye kat dia..hanya Tuhan yang mengerti kasih sayang aku pada dia...

Sabtu,3 Julai 2010
Tepat jam 8 pagi bangun dari tido lenanya aku tido..bese lah kepenatan...bangun pun coz dengar suara abah mak panggil adik bangun...hahaha dengan saiful lagi kejutkan aku...sedap betul tido..bangun je dr tido jalan2 sekitar kawasan rumah saiful...cuaca yang agak sejuk liat betul nak mandi..nasib baik saiful mandi dulu hehehe..pas dia sdh mandi turn aku la pulak mandi...siap2 mandi,bersiap,berkemas sarapan pagi borak2..pasal family aku dengar je lah..nak tanye lbh2 x leh la kan org luar.so kena sedar siapa diri aku sebelum aku bertanya sesuatu huhuhu...jam 9 pagi gerak ke Jerantut...Sepanjang perjalanan hati rasa tenang,gundah pun ada..ye lah mak pulak call tanye dah gerak ke belum..papa mak dan adik2 gerak dr kuantan dengan makcik ani aku yang becok lagi kepoh hahahaha...huh silap ckp mampus kena marah kan..kul 11 pagi ke 11.30pagi aku sampai hospital Jerantut....ikut je lah sign board btl la terletak di bukit yang tersorok jugak la hahahaha...x ramai sangat orang bese je...tu la kisah kenapa hatiku berkata begitu rupanya sebab wan sakit...

            Selepas jumpa wan kat hospital aku terus ke rumah cousin aku...duk sekejap papa mak aku pun sampai...huh kena membebel aku dgn papa dan mak pasal bermalam di rumah saiful...dengan pasal mak cu ani lagi merajuk semua mcm nak salahkan aku teruk betul...janji saiful faham situasi sebenar.yang pasti mak la x berkenan lak dgn saiful...kali ni aku kena tegas lau x hidup bujang la aku selamanya..aku pun nak berkahwin ada suami dan anak2..ada family sendiri...lagi nak hidup dengan insan yang aku cintai sape lagi kalau x saiful...my love...bila dah semua berkumpul di rumah cousin aku makan tghr la ramai2 sblm tiba waktu masa melawat pesakit...meriah jugak walaupun aku kena marah.kesian aku...nak nangis pun ada tapi tahan jerk...dah settle makan semua ke hospital la..4 biji kereta gerak ke hospital Jerantut nak melawat wan punye pasal...sampai hospital kecohla family kitaorg ramai..dengan wan dah ada menantu,cucu,cicit...punya satu family yang besar...

No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.