Tuesday, June 26, 2012

Bila Rindu


Bila rindu
Hati terasa sayu
Jiwa merintih hiba
Mungkin rindu pada seseorang
Atau mungkin kerana perpisahan

Bila rindu
Rasa sepi hidup ini
Baru aku sedari
Kehilangan seseorang
Hampir setiap hari dikenang

Bila rindu
Hadir tanpa diundang
Hadir tanpa diduga 
Tersentap rasa hati
Terdiam diri buat seketika
Kenapa rasa hati ini tiba-tiba berbicara

Bila rindu
Diri terasa terasing
Umpama hidup seorang diri
Tanpa suka dan duka
Kerana kerinduan yang hadir
Buat aku senyap tanpa kata-kata yang lahir

Bila rindu
Menjadikan diri seorang perindu
Menyedarkan aku rindu mula menyapa
Mengharapkan insan itu ada depan mata

Bila rindu
Terdetik di hatiku
Kenapa rasa hati ini resah
Kenapa rasa hati ini buat aku gelisah
Aku sedari aku rindu
Rindu pada kenangan lalu
Selasa, 26 Jun 2012

No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.