Wednesday, June 13, 2012

AyAm MaSaK MeRaH nyam nyam.....

Selamat tengahari buat blog duniaku...
Semalam aku agak rajin yerk...
Rajin lak kat dapur...
buat ayam masak merah...
nyam nyam....sedapnyer...
ntah x tau menjadi ke x yg pasti terasa manis skit k hahaha...
siap bawak bekal untuk si debab...
siap nk jugak si kecik tu rasa...
don den don den manis rasanyer...huhuhu.....


Sambil masak duk sibuk berlari2 nk tgk tv8...
cite secret garden aku suka cite tu...
cite korea memang best la kan...
tu yang masak main2 jerk...
kejap ke dapur kejap depan tv...
sampai letak gula pun x rasa dah terlebih manis hahaha....
janji aku dah makan habis..dh kenyang pun....
jom tengok list cara dan bahan aku buat ayam masak merah...

Ayam masak merah
Bahan-bahannya
1/2 ekor ayam, potong ikut suka
lada kering yang telah dikisar
1 biji bawang besar, dikisar
2 ulas bawang putih dikisar
gula secukup rasa
garam secukup rasa
ajinomoto jika suka
minyak untuk menumis

aku rasa tertinggal bahan...
x masukkan sos tomato....


hahaha tu jawabnyer ayam masak pedas...
bukan masak merah...
tp still macam ayam masak merah...
belasah je lah....janji boleh makan kuang3x....
 if cari dlm internet mcm2 bahan dan cara ada...
terpulang pada individu la nk masak ayam masak merah mcm ne...

Janji sedap dimakan...


2 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

ni ayam sambal la sayangku ....kalau masak merah letak santau atau susu .... tapi dah chef cakap ayam masak merah....aku kira ayam masak merah jugak lahhhhhhhhh :PPP

NaNa said...

hahahaha wey ayam masak merah la...
masak sambal lain...ntah aku pun x tau btl ke x..kuang kuang kuang....

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.