Thursday, December 08, 2011

Saat Ijab & Kabul

Adakah seseorang itu memahami pengertian ijab dan kabul??? pasti bagi perempuan yang telah bergelar seorang isteri merasai pelbagai perasaan saat itu..begitu juga dengan aku... saat menanti detik itu terasa debarannya...  

22 Oktober 2011 pernikahanku.... 






Dan aku terasa diri begitu berharga dan bermakna akhirnya aku diciptakan buat seseorang yang mencintaiku dengan seadanya.....









Lafaz ijab qabul

Siqhah ialah lafaz yang digunakan khas untuk perkahwinan yang mengandungi ijab iaitu perkataan yang dilafazkan oleh wali , dan qabul, iaitu perkataan yang dilafazkan oleh lelaki yang bakal menjadi suami .


Detik dan waktu ini hanya Tuhan yang mengerti perasaanku.... terasa sayu dan syahdu....aku kini bergelar seorang isteri... saat terindah bagiku seorang wanita....dan begitu jua dengan saiful....yang dulu kekasihku kini adalah suamiku...

 

Sedihnya....di hati benar kebahagiaan yang aku rasai....terima kasih buat keluarga,sanak saudara dan teman yang telah hadir untuk saat bahagia ini... kenangan itu sentiasa di ingatanku....terindah....

Semoga aku dan dirimu kekal bahagia hingga ke anak cucu hingga ke nafas yang terakhir.... amin...



 



No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.