Thursday, December 29, 2011

Ombak di Dungun Paling Dahsyat

Dalam sejarah keindahan pantai di Dungun telah menyebabkan kerosakan teruk di sepanjang jalan pantai...x sangka ombak sangat kuat...aku rasa sedih tgk pic dengan video.... x sabar nk balik kampung tengok keadaan kat sana....tengok la pic ni teruk...habis jalan raya pecah....sedih.... kuasa Tuhan x siapa tahu....


Ini pun aku tau dari kawan baik aku.... ingatkan biasa je lah...tapi memang di luar jangkaan aku...serius teruk.... dan berita ni aku baca di metro online.... artikel dari online yg aku copy paste....memang teruk coz sejak 50 tahun....ombak paling kuat untuk tahun 2011....

TERENGGANU – Kejadian air pasang dan ombak besar yang melanda sebahagian pantai di negeri ini dilaporkan antara yang terburuk pernah berlaku sejak 50 tahun lalu.

Antara daerah yang teruk dilanda fenomena itu yang dijangka berlarutan sehingga awal Januari depan ialah Dungun dengan hampir sebahagian persisir Pantai Peranginan Teluk Lipat dihakis ombak besar.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.30 malam semalam, ombak setinggi lebih lima meter telah memusnahkan hampir keseluruhan landskap tepi pantai yang dirimbuni dengan pohon rhu dan jalan raya sepanjang kira-kira kilometer menyebabkan ia terpaksa ditutup kepada semua lalu lintas.

Setiap apa yang berlaku di muka bumi ini memang di luar fikiran manusia... Sesungguhnya ada hikmah akan segala yang telah berlaku...aku harap 2012 akan memberikan gambaran yang baru untuk Pantai Peranginan Teluk Lipat Dungun.

if nak tengok video dan berita semasa leh buka laman web ni... 





No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.