Monday, December 02, 2013

Saya Ke Klinik

Selamat malam diari saya!!!
Tadi papa dengan mama bawak saya ke klinik..
badan saya naik gatal-gatal...
mama cakap ruam panas...
sebab cuaca tak menentu sekarang....
saya pegi ke klinik Ilham...


Kesian kulit badan saya naik ruam...
ada air nanah pulak tu...
tapi tak la banyak sangat..
sebab mama papa boleh kira ruam yang ad..
ala kecik jerk...
tapi saya tak pandai nak garu...
mama yang selalu pantau badan saya..
pegi klinik seronok...
papa bawak saya tengok ikan...
dalam klinik doktor Ilham ni ada aquarium ikan...
papa ajak saya tengok ikan...
tapi saya tak boleh pegang pun...
dapat tengok dari lua je lah...

Saya bosan lama-lama kat klinik....
saya dah ngantuk...dah tu panas...
pesakit ramai datang..
mama tengok saya dah runsing tak nak duduk diam..., 
mama dukung saya ngadap kipas...
saya suka angin....rasa sejuk jerk...
Jam 9.30 malam baru nama saya kena panggil...
Masuk bilik doktor saya suka...
saya tengok jerk doktor tengah cakap..
doktor tengok dan check ruam kat badan
Celah ketiak,lengan,celah jari dan kaki saya...
doktor cakap mungkin jangkitan ataupun cuaca...
doktor bagi saya ubat sapu dan air cuci ruam...
sebab ruam saya ada air bisa yang boleh pecah...
kalau pecah tak cuci nanti jangkit kat bahagian badan yang lain pulak...
 Kesian papa dengan mama saya...
tunggu lama..tambah pulak diaorang lapar...
Tak makan nasi lagi...
Bawak saya pegi klinik dulu..
sebab risaukan saya....
Mama dengan papa tak kisah janji saya sentiasa sihat...
Lepas doktor check saya kua dari bilik...
kena tunggu lagi...nak ambik ubat pulak...
 Kos perubatan saya kena RM30...
mama mintak resit sebagai rekod kesihatan saya..
Ini pulak ubat sapu dan jugak air cuci untuk ruam di badan saya...
saya nak pegang tapi mama tak kasi...
mama cakap ubat...
bukan barang mainan...hehehe...
apa pun saya memang tak faham....
Cerita saya untuk hari ini...

Sekian.....

No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.