Tuesday, December 31, 2013

Cameron Highlands Part 2

Selamat pagi blog duniaku...
Nak sambung cite pasal percutian aku kat Cameron...
Sepanjang bercuti keseronokkan memang sangat la kan....
sejuk tu memang sejuk...
 Alma sepanjang 3 hari 2 malam memang tak mandi..
mandi pun pagi hari ke-3 nak gerak balik...
nanti sejuk sangat kesian alma pulak..
bukan ape risau selesema dengan demam...
ye lah baru nak masuk 8 bulan....
baby lagi kan...harap maklum....
baby tak mandi pun wangi kan...hehehe...


tengok baby alma x mandi pun comel jerk kan hahaha...
Sebelum ke ladang teh singgah kat deretan kedai ni dulu cari pe yang aku nak kan...
aku cari topi k...topi alma tu baru jerk beli....
siap aku snap gmbr kat kedai ni hahaha....


 Ini gambar kami bertiga...
member aku tlg snap kan...
jangan jelous...
seronok bercuti bila dah ada anak sebenarnyer....


Ini topi yang aku beli....
pilih topi jerk setengah jam...
nak pilih mana yang sesuai dan selesa...
so memang ambik masa....
alma ada topi aku pun nak jugak....
kesian suami layan kan je lah isteri kamu ini hahaha.....
dah dapat apa yang aku nak baru gerak ke ladang teh...
Alhamdulillah cuaca pada hari tersebut agak baik....

 
 Ini antara gambar yang kita orang snap pada 28 Disember 2013...
Cantikkan Ladang teh kat sana...
Cuaca pun dingin jerk...
sejuk mata memandang....
Bercuti ni tak payah pegi jauh2 pun sebenarnyer...
janji seronok,tenang,ikut budget yang kita ada dah memadaikan...
tapi ada duit banyak pegi la bercuti tempat yang memang kita mampu...
tak salahkan....janji percutian menjanjikan keceriaan buat diri sendiri...

 
Dah sampai kat ladang teh naik atas sana jgn lupa singgah minum teh.
Rugi la tak rasa nikmat minum teh atas sana kan...
Nasi lemak pun sedap tapi pedas skit hehehe....


Antara koleksi gambar kami sepanjang tengah makan dan bersantai...
siap makan dah kenyang nak gerak ke kilang pemprosesan teh lak...
aku dengan suami memang dah tengok la...
member aku la belum lagi kan...so layan....

 
sebelum tu sempat lak beli teh 3 in 1...
aku pegi tahun 2012 x de lak nak beli..
tahun ni ada budget lebih so beli mana yang rasa nak minum kan...
harga pun berpatutan ok...
tak rugi la beli hehehe....


 Ini gambar kat kilang proses teh....
aku tolong snap jerk...
sebab dah tak lalu nak bergambar kan...
punyer la seronok jalan alma pun penat...
sampai tertido kesian anak mama ni...


Alma tido pun muka comel jerk....
kesian penat berjalan.....
kua dari umah seawal jam 10 pagi....
time ni dh kul 1.30 petang tak silap aku....
memang la penat kan....
bahu suami memang tahan sakit je lah kan...
anak sedap tido hehehe....


Dah lama sangat kat atas ni gambar masa on the way turun....
berhenti kat tepi jalan ambk gambar kat ladang teh...
cantikkan.....mesti lah cantik... :)


Ini gambar kami masa nak ke kereta...
jalan turun bukit...
x leh naik kete sebab memang kena menapak nak ke atas sana kan...
gambar ni anak kawan aku yang snap..
nama dia alif..pandai snap gambar...
boleh harap budak tu....

 
Ini gambar alma dan alif sebelum kua umah yerk hahaha....
alma lagi besar dari alif...mujur la alif ni tinggi.....


On the way sempat la singgah kat tempat jual stawberi...
sedap sangat besar dan manis...
aku siap suapkan alma...
punyer la hisap stawberi tu sampai tak nak lepas dari mulut...
bertuah punyer anak hahaha....
orang lalu lalng kat situ sengih-sengih tengok kami orang layan si alma...
tu la keseronokkan bila ada anak....


Ini gambar aku masa hari ke 3 di Cameron...
kat cni memang banyak jenis kaktus...
sape suka boleh beli...
aku x suka nak jaga-jaga kaktus ni....
setakat tengok boleh la hehehe....


Gambar kami bertiga sebelum meninggalkan cameron...
siap ambik gambar kat kedai gambar lagi k...
cantik RM55 size boleh tahan besar gak siap dengan frame...
tapi x de lak aku snap gmbr frame tu hehehe...
lau x boleh tunjukkan.....
yang pasti holiday di Cameron Highlands 2013 memang best :)

Sekian....
 


No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.