Thursday, December 05, 2013

Isu Banjir di Kuantan

Selamat tengahari blog duniaku!!
Kuantan bandar kelahiranku....
Gambang tempat lahirku...kena paling teruk...
Call cousin tak dapat dihubungi...
TNB dah putuskan bekalan elektrik sejak semalam...
Confirm handphone tak boleh nak cas...
Sebab kehabisan bateri kami dah terputus hubungan....
 kesian rumah makcik aku di Kuantan...
Ditenggelami banjir teruk untuk tahun ni...huhuhu...


Masjid Permatang Badak berhampiran dengan rumah makcik...
Rumah makcik just nampak bumbung la..
Lokasi rumah turun bukit...Masjid tu tepi jalan raya jerk...
call papa mak semalam dapat tau kereta jerk dapat diselamatkan...
Dokumen penting pun habis kena banjir....
Pakaian pun tak de nak tukar pakai..kesiannyer....
Minta papa mak hantar pakaian..
tapi jalan kena tutup pulak sebab banjir...
sedih lak bila teringatkan diaorang kat sana.... 
Sama la keadaan rumah makcik aku di Permatang Badak...


Info terkini aku dapat tau dari Bernama...
Mereka semua telah dipindahkan...
 mangsa banjir dari pusat pemindahan Kampung Permatang Badak, Sungai Isap 
dan Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Chung Ching 
ke Wisma Belia Indera Mahkota.
Aku try call lagi cousin tapi memang tak dapat...
Baru tengok status adik aku di fb...
adik aku update status di fb pegi ke Kuantan....
ambik adik yang bongsu di ILP Kuantan...
hope sepanjang perjalanan pegi dan balik selamat....
Hope family makcik aku dan semua mangsa banjir juga selamat....

No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.