Monday, November 18, 2013

November Kini

Bertemu kembali di blog duniaku....
Penghujung Tahun 2013 baru terasa nak update blog..
 Gambar terbaru aku hehehe...

Kesibukan diri buat aku lupa pada blog ni. 
Tahun 2013 banyak sangat kenangan dalam hidup aku.
dari mana nak mulakan cerita aku sendiri pun x pasti.
So aku cite dari Januari hingga Jun dulu la..
Sesingkat yang mampu hehehe...


Januari 2013
Awal bulan bagi tahun 2013 saat ni aku dah berbadan dua.
Aku dh pregnant brape bulan yerk..
jap nak kena kira..aku pun lupa hahaha....
ha 5 bulan lbh...time ni jgn ckp la rajin yerk..
Sebelum ni malas...
Lau kat ofis asyik ngantuk jerk...
Tapi time pregnant mmg perubahan besar jugak la..
Rajin pulak kat ofis...
Bukan setakat rajin bekerja..rajin pulak menapak ke medan selera..
Tengahari dengan cuaca panas nak jugak jalan...
Cari makan yg pasti time pregnant aku suka makan buah...
Sebelum ni mmg susah la nak makan buah-buahan...hehehe...
Time malas nk jalan rasa penat mintak tolong kawan beli makan la...
Sape lagi kalau x kawan yang baik hati Puan Rose (Mawar berduri) tu hehehe...
 It's me & Puan Rose yang baik hati :)
Duri la sgt kan hahaha...
Akan terasa durinyer bila dia marah yerk kihkihkih...
Itu lah sedikit sebanyak cite dalam Januari 2013.
Nak cite panjang memang x larat la nak menaip hehehe....

Februari 2013
Bulan ni kandunganku dah masuk 6 bulan lebih..
Perut jangan cakap la confirm la makin membesarkan...
Makan mmg jaga sangat..
Cakap pasal makan memang seronok..
Apa aku nak makan semua dapat hehehe...
Maklum la anak pertamakan...Selain tu bulan Februari tahun ni jugak...
Sibuk dengan persiapan adik aku nak kahwin.
Adik aku no.3 si Achik...Bertemu jodoh dengan orang Dungun jugak...
Yang geramnyer leh pulak last minute bg tau nak tempah kad kahwin dengan kawan aku...
Kelam kabut la jadinyer..Da la orang pregnant emosi tak brape nak ok kan....kejap ok kejap tak la...kad kahwin nak kena design lagi...sabar je lah...
Ini kad yang aku design...ok la jugak....x de sama dengan kad orang lain...



Adik yang nak kahwin aku ni sbg kakak pulak yang huru hara...
Bila dah penat stress sudahnyer menangis...hahaha bila ingat rasa lucu pulak...
Tapi kad kahwin adik aku ni ada silap alamat dan jugak nama...
Memang banyak kesilapan telah berlaku setelah kad siap dicetak sebanyak seribu keping kad...memang teruk...x tau la sape salah yang pasti memang teruk situasi bila jadi mcm ni...Kecuaian telah berlaku bila terlalu banyak perkara nak kena fokus huhuhu...

Mac 2013
Bulan yang dinanti telah tiba...
Yang dinanti sbb adik aku nak kahwin...
Sabtu,23 Mac 2013 adik aku bersanding... hari nikah,sanding sama pulak sengan si Yasmin...
Sorry sangat kat Min x dapat hadir di hari persandinganmu...
 Pic min masa bersanding

Memang x dapat nk datang sebab sama dengan Achik punyer tarikh...
Adik aku tu pun dh warning dari awal jangan buat bulan 3...
eh tup tup bulan 3 jugak dipilihnyer....
x pasal x dapat datang tgk Min kahwin...kesian kat Min huhuhu....
Dugaan time Achik punyer kenduri kahwin x ramai yang datang tolong...
Sangat penat...dengan aku perut  dh 7 bulan lebih...ke sana ke mari...
jiran yang tengok aku pun risau...
habis nak wat mcm ne...x cukup kakitangan pulak masa kenduri...
usah dicakap sangat bengang la...laki aku si Saiful sehari suntuk x mandi....
makan pun ntah ke mana sebab sibuk sangat...
Aku siap cakap dengan adik-adik aku yang lain...
Lepas ni tempah catering jerk...x de sape nak tolong sangat...
Sedara mara datang pun sekadar tengok,datang dan makan...
yang datang tolong x ramai mana pun....memang penat la....
Ini pic adik aku  kahwin

Majlis akad nikah hari Jumaat,22 Mac 2013.

Bulan Mac ni memang banyak cerita dan dugaannya...
Cuma nak cerita kat blog ni je aku malas nak menaip...
Bila ingatkan ada rasa sedih,rasa happy...yang pasti banyak kenangan tercipta....
Baik buruk hanya aku yang tahu....
Biarlah tersemat di hatiku...X semua cerita dapat dikongsikan di dalam blog...
apa pun syukur alhamdulillah segalanya telah selamat walaupun situasi sangat tidak baik...
gambar ni masa majlis sambut menantu pada hari Ahad, 24 Mac 2013.

Cukup lah cerita untuk bulan Mac 2013...hehehe banyak sangat nak cite...
Tapi cukup la sampai di sini hehehe....
Sebab ada banyak lagi cite yang aku nk create kat blog ni hahaha...
Maklumla aku bukan seorang penulis tegar untuk blog...
Blog sekadar teman sampingan...boleh x macam gitu hehehe...

April 2013
Bulan ni memang seronok sebab aku melangkah masuk ke rumahku sendiri...
rumah yang aku beli buat gov loan...Tahun lepas loan aku dah lulus...
Ini lah rumah yang aku beli...

Pangsapuri Laguna Biru

Aku dapat kunci rumah pun pada 16 februari 2013.Esoknyer birthday suamiku...
Rezeki time pregnant memang melimpah ruah...
Sangat-sangat bersyukur....Seminggu sebelum habis bulan 3 aku dah duduk rumah baru...


Ini pelan lantai rumah aku...aku ambik rumah lot tepi..memang puas hati...
View rumah aku pun nampak pintu masuk depan dan belakang...
Mengadap blok dan nampak jugak la tasik...dr x nmpk langsungkan hehehe...
Cite pasal masuk rumah baru dh tentu kena pindah barangkan....
barang-barang jerk x pindah masuk lagi...
Masuk rumah baru duit pun banyak kuarla...
Dengan renovation rumah lagi...basuh rumah lagi...beli perabot lagi...kos sewa lori lagi...
Lampu,kipas pun kos jugak...RM2k above spend money utk kipas dan lampu hehehe...
Beli 2 set langsir sekali dgn upah RM1k above yerk...
apa pun yang paling penat memang pindah rumahlah...
aku yang pregnant 8 bulan lbh time tu pun angkat barang skit2...
naik turun tangga dari tingkat 2 nak sampai ke kereta...
penat sangat....tapi kena gagahkan diri jugak nak pindah masuk rumah baru...
Dah nekad sblm aku melahirkan baby aku nak duduk rumah sendiri...
Segalanya termakbul dengan izinNya.... 

Mei 2013
Saat terindah dalam hidupku pastinyer bulan Mei 2013.
Memang kita tak dapat nak agak bila dan dimana kita akan melahirkan baby kita...
Tambah pulak aku sepatutnyer lahirkan baby 15 Mei 2013...
Tapi mungkin sebab aku ni terlalu aktif gerak sana sini Jumaat,3 Mei 2013....
Aku selamat melahirkan babuy girl di HKL...

Inilah baby aku...

Yup sangat bersyukur atas apa yang telah aku lalui dan alami sepanjang 9 bulan bertarung nyawa menjaga kesihatan dan keselamatan diri...
Alhamdullillah segalanya dilindungi oleh Allah S.W.T...
Disebabkan ini anak 1st aku memang banyak perkara yang aku pelajari...
yang kesian sebab aku berpantang di rumah baru...
Suami yang jaga...nasib baik adik aku si Achik datang tinggal bersama aku selama 10 hari untuk jaga makan pakai aku dan juga baby...sangat berterima kasih...
Untung ada adik perempuan sebab boleh diharap....
Inilah kisah aku sedikit sebanyak dari Januari sehingga Mei 2013.... 

2 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

saya membaca catatan ini ..Sekian terima kasih...hahahhahah (ayat skema) :P

NaNa said...

hahaha ko memang...

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.