Wednesday, November 20, 2013

Kisah Aku dan Hidupku Mei - Oktober 2013

Selamat petang blog duniaku...
Sambung kisah aku untuk bulan Mei hingga Oktober.
Sebagai catitan di dalam blog.
Dan tanda kenangan bagi tahun 2013.

Mei 2013
Bulan Mei 2013 selama sebulan ni memang aku berpantang di rumah...
Tak keluar ke mana pun...
Makan pun berpantang....nama pun baru lepas bersalinkan...
Nak kena jaga makan dan juga kesihatan.
Ingat duk rumah jimat la kos hidup...
Tapi x de maknanyer la...duit gaji habis jugakkan...
masa berpantang banyak pakai duit...
Badan kena urut lg...kena bertuku lagi....
Anak pertama dah tu x de pengalaman kan....
Aku masih ingat lagi peristiwa ini...
Mintak si suami beli breast pump kat AEON Rawang...
Ingatkan tau...rupenyer x tau...2 jam kat sana...
Boleh pulak malu nak tanyer kan....
Siap call aku tanyer nk jenama apa...kat mana nk cari....
memang lawak...tu la bila suruh si suami cari barang keperluan perempuan...
usah dicakap la memang huru hara jadinyer....hahaha...
ni pun nasib baik akak aku datang jenguk aku...
Tolong ajar pe yang patut...
baju t-shirt pun basah sebab susu banyak....
Tu la breast pump kena beli sangat penting...
apa pun terima kasih buat kakakku tersayang...
Kehadiranmu sangat membantuku saat dan waktu itu...

 Pic akak aku and anak - anak...
Cantikan dia hehehe....
Segala nasihat dan tunjuk ajar akak aku ni curahkan kepadaku....
Memang terbaik :) Love u....
 

Jun 2013
Aku ni bukan jenis yang boleh duduk terperap kat rumah...
Memang tak berkembang la otak aku selama sebulan duk jerk kat rumah kan...
Genap sebulan berpantang aku dah keluar jalan2 yerk...
Pergi AEON Rawang lagi tu..bawak baby sekali tu...hahaha...
Tu lah berpantang sendiri x de orang tua jaga..nak wat macam mana kan...
Siap aku snap gambar bese lah dah der baby...

Pic pada 2 Jun 2013.Genap sebulan anak aku masa ni...Lupa nak bagi tau nama kan hehehe...Nama baby girl aku ni ku namakan...
Nur alma Maisarah

Julai 2013
Masuk bulan ni anak aku dah 2 bulan...
dah besar skit anak aku....
Tak silap aku bulan Julai dah masuk bulan ramadhan...
aku memang bernasib baik yerk boleh berpuasa seperti tahun-tahun sebelum ni...
Sangat seronok ramadhan tahun ni sebab dah ada anak...
So tanggungjawab memang lebih pada anak la...
Fokus pun lebih pada dia jerk...
tapi sang suami x de la aku lupakan...hehehe...
Mana boleh lupa bapa kepada anak aku ni kan....
Dialah suami dan bapa yang terbaik buat anak aku...
1st ramadhan juadah berbuka puasa sangat meriah yerk...
Siap ada pic aku snap hahaha...tengok la juadah kami....

 
 





 Meriahkan juadah kami hehehe....








Puasa tetap berpuasa la walaupun masih dalam pantang..
Makan tetap kena jaga bukan main bedal je kan hehehe..
Tak silap aku 2 minggu selepas berpuasa kami balik kampung...
Kampung halamanku di Dungun,Terengganu...
1st time jalan jauh bawak baby lagi....
Mujurla sepanjang perjalanan baby tak meragam...
Susu dah standby secukupnyer...
maklumlah baby masih minum susu badan sepenuhnyer...
Memang seronok berpuasa tahun ni...Sebab dah ada anak sendiri...
Perasaan memang bahagia hehehe...

Ogos 2013 
Cerita aku berpuasa di kampung pulak....hehehe....
Time nak berbuka puasa la kena bergilir dengan suami...
bese lah baby mana nk diam memanjang je kan...
ada masa mesti meragam gak....
yang seronok papa mak aku la...
suka sgt layan cucu...si alma seronok la ada org  melayan dia...
kat kampung confirm la atok dgn opah dia layan kan...
selalu kena dukung,kena pegang x la sunyi mcm kat rumah sendiri huhuhu...
Tahun 2013 syawal tahun ni raya bersama suami dan anak tersayang...
Tema warna tahun ni kami pilih warna hijau...


Gambar pada hari raya pertama pada hari Khamis, 8 Ogos 2013

Raya bukan sekadar di Dungun, siap beraya sampai ke Kelantan..
Memang x nak pegi dah jalan jem sgt.
kalah pulak jem kat KL kan...nak lari dr kesesakan KL...
eh datang Kelantan tersampuk pulak jem nyer kan...
x pasal si Alma meragam dalam kete...
mana tak nyer baby alma x selesa...
huh bila ingat balik memang x nak dah g jalan jauh 1 kete penuh 5org..
Cukup kami 1 family...kesian baby la nak tido...huhuhu....
Seronok beraya tapi tu lah ada jugak x seronoknyer kan...
Tapi x nak cite A sampai Z kan...
Cukup sampai disini.....hehehe....

September 2013 
Keseronokan ada baby,seronok berpuasa dan raya...balik kampung hehehehe...
Yang pasti pada hari Rabu,  14 Ogos 2013 aku kembali ke Ofis bekerja seperti sediakala..
Sepatutnyer aku masuk kerja 1 Ogos...Dah dekat nak raya aku terus sambung cuti la..
Tu yang raya sakan...hahaha...
So bulan September semangat la keje dr Ogoskan..
apa taknyer masuk keje pertengahan bulan pulak lepas raya...
Mood keje tu ada x de sgt lah kan...
Bila dh start msk keje baby memang hantar kat pengasuh la...
Mintak dia jaga..RM300 sebulan...kalau kira hari RM16...
Sekarang semua mahal...semua nk kena budget huhuhu....
Masa berdua ok lah lagi nak belanja itu ini..
Sekarang x dapat la kan....
Duit lebih untuk anak je lah...nk kena beli susu,pampers...
Alhamdulillah atas kurniaan dariNya....
Inilah sedikit sebanyak cite aku untuk bulan September...
Sebenarnyer banyak tapi malas nak taip dh hahaha...
Boleh x macam gitu....
hah baru ingat kekalutan di September 2013...
Sibuk menunggu Taska MITI dibuka...
Sangat lambat..bengang betul...
Sebelum aku nk beranak sampai dh habis pantang Taska x buka2...
Bulan 9 baru buka....tu pun dh pertengahan bulan...adui memang terukla....
Bila cakap teruk x dapat la aku nk cite kan...
Bia aku je yang tahu situasi yang telah melanda hahaha...

Oktober 2013
Tiba masa Oktober cerita bulan lepas...
Awal bulan lepas aku start hantar baby alma ke Taska MITI..
1st day nak hantar mcm berat hati la jugak...
ye lah dengar mcm2 pasal Taska ni...
Tapi bila dah melangkah masuk,tengok cara terima baby, cara jagaan, so far so good...
So hilanglah kerisauan aku ni...
Nasib baik la Taska MITI sebelah blok jerk...
x de la susah nk g jenguk bila der masa terluangkan...
Tapi pendaftaran masuk Taska la mahal...
Aku boleh pulak alpa masa dh der meeting antara penyelia dan ibu bapa...
deposit 2+1 tu...aku bayar mana yang mampu jerk dulu...
mampu x mampu byr gedebuk RM800 jugak...
uish duit kua mcm air jerk...
Betul la kata orang anak 1st mmg banyak kua duit...
nak wat mcm ne kan...dunia makin moden,ekonomi lak makin kukuh...semua mahal..huhuhu....
Ni lah sedikit sebanyak cite untuk bulan lepas...
Dari aspek kesihatan syukur alhamdulillah alma sihat...cuma selesema je lah....
Cite pasal alma and taska je kan hehehe...bese lah dh de anak...
Ok habis sudah cite aku sbg catitan walaupun x sepenuhnyer kan...
Janji ada dr x de langsung hahaha...

 
 Sekian...

No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.