Tuesday, July 31, 2012

Salam Ramadhan

Selamat petang blog duniaku!!!!!!!
Aku baru bangun tido..
tido kat ofis ok hehehehe...smlm tido jam 3 lor...
siap sahur jam 2 dengan hubby tau...
mungkin sebab dah banyak tido...
coz isnin kitaorg mc boleh??????
x larat lor sampai awal pagi balik Dungun punyer pasal...
bese la nk bersahur dan berpuasa dengan family katakan...
ni duk pk pe nak buat...
teringat blog layan jap...
nk update blog punyer la malas...
pelik kan nape la ramai orang suka berblog...
aku suka jugak tapi x de la hari2 nak update...
just anggap mcm diari kehidupan aku je...
pe nk cite ni....
citenyer skrg aku ngantuk dan agak keletihan hari ni...
Malam ni kena tido awal la...rasa dah x bermaya lor...
asyik nguap je ni...huhuhu....dah la kesejukan....

Bulan ramadhan memang banyak kejadian yang tidak diiingini telah berlaku...
sepatutnyer aku citer 2 minggu lepas lagi kan....
tapi x pe lah skrg baru rajin nak cite hehehe....
nak dijadikan cite 2 minggu lepas x silap aku hampir nk terbabas di jalan raya....
apa taknyer van tu masuk simpang tanpa tunggu motor yang tengah laju...
nak cakap laju x de la laju sangat..
tapi disebabkan jalan tu turun bukit memang terasa laju jugak la kan....
nasib baik hubby sempat brek motor kecuk perut aku...
Bukan kitaorg jerk brek ada 2 3 buah motorsikal jugak brek nasib baik x jatuh...
dah la jalan tu berpasir lak kat c2..huhuhu...
dalam tengah kalut macam tu ada sebuah motorsikal yang ditunggang oleh pakcik tu memang langgar tayar van...giler teruk..depan mata aku dengan hubby insiden tu berlaku...
terus hubby berhentikan motor tolong pakcik tu..
kesian bibir tersiat kulitnyer...berdarah lagi...habis kuih bersepah jatuh kat jalan raya...
kesian aku tengok..aku duk je kat motor terpacak kat c 2 fobia agaknyer x sangka berlaku depan mata...memang diam x terkata la just tengok jerk...
Masa kejadian tu memang ramai yang berhenti..
pemandu van tu memang teruk la kena marah dengan penuunggang motor yang lain...
hubby aku awal dh cakap bodoh kat lelaki tu...
giler x menyempat nak masuk simpang...x pasal pakcik tu brek pun memang x makan dh x leh elak terus berdenntummmmmmmmmm jerk...aaarrrggggghhhhh masih terbayang di mata aku...orang Melayu kita kira masih bagus coz memang berhenti membantu bukan tengok semata2...tapi aku kesian kat pakcik tu....
Ada sorang brother tu siap cakap "bodoh ke ape ingat orang x de anak bini ke?????"
semua orang dengar coz bengang membahayakan nyawa orang lain...

Syok la aku cite kan...
lokasi kejadian di rawang...
selepas tol rawang terus masuk susur kiri...
simpang yang van tu masuk lak memang tempat Metro bas...
kat c 2 memang kena hati2....bese la time balik keje semua orang x reti bersabar....
masa kejadian tu hubby aku tolong alihkan motor..dan orang lain turut membantu...
memang bahagian depan motor sangat teruk k...
aku lak x ambik gambar coz memang fobia...diam x terkata...
ini pun gambar yang aku cari dlm internet...
lebih kurang macam ni la teruknyer motor pakcik tu....
motorsikal kris x silap aku...


Lebih kurang macam ni lah...
kejadian berlaku antara jam 6.15 pm - 6.30pm....
tapi kira sakit pakcik tu kat bahagian depan la terutama bibir...
ngilu lak aku bila ingat huhuhu...
so pas ni bagi penunggang motorsikal berhati2 la di jalan raya...
coz memang x dapat nak agak la apa yang akan berlaku...
pakcik tu dibawa ke Hospital Sungai Buloh untuk rawatan...
tau pun bersalah pemandu van tu...
memang la ko bagi signal tapi tunggu kejap boleh x....
kena bagi laluan pada yang utama la kan...
jangan nak main jalan jerk...
sabar je lah aku...cite macam ni datang balik fobia aku....
sekian, cerita untuk 2 minggu lepas....


No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.