Tuesday, August 07, 2012

Berbuka Puasa Di Hujung Minggu

Selamat petang blog duniaku!!!!!
hari ni aku nak cite pasal buka puasa jumaat dan sabtu minggu lepas...
Alhamdulillah akhirnya sampai jugak min dan farah datang bertandang ke rumahku...
Atas kesudian mereka datang memang aku dah aturkan jadual untuk shopping sekali...
Jumaat lepas datang keje drive kete la aku..
nak harapkan farah drive huh jangan harap....
confirm x sampai nanti diaorang kat rumah aku kan....
Jam 5pm aku dah cabut balik..
mana sempat if balik jam 5.30 dah la jam...

Juadah berbuka minggu lepas..
ayam masak lemak cili api.
kacang botol goreng cili api...
Udang celup tepung..
air sunquick
kuih muih


Dah la rawang jam tiap petang..tambah lak bulan puasa...
Boleh lak hubby lalu sebelah kete siap hon erk tanda dia akan sampai rumah dulu hehehe...
Nak boleh sampai rumah singgah kedai pulak...
farah nak beli udang,min nak beli bilis dengan kacang botol...
aku pulak kirim serai dengan ais...
sampai rumah 6.30pm....
dapur rumah aku boleh muat lagi la 3 orang siap berlaga bontot ok hahaha..
nasib baik min kecik besar jugak memang gaduh kat dapur tu...
nak kejar masa memang kelam kabut jugak la kami bertiga di dapur...

Nasib baik aku dengan farah x pose kan...
Boleh la nak merasa setiap masakan....
aku masak nasi,ayam masak lemak cili api dan buat air...
min lak buat kacang botol goreng cili..
farah lak udang celup tepung...
so masing2 ada tugas la nak kejar masa berbuka...
hubby aku tolong beli kuih muih untuk juadah berbuka.....

Nak dijadikan cerita memang la kitaorang sempat masak semua...
Dah hidang buka puasa sama2...boleh lak nasi aku kurang air...
min punyer kacang botol lak masin giler...
pada hal aku yang rasa...aku rasa ok je..
mungkin sebab ikan bilis dh masin kan..
tiba dah hidang makan leh lak masin....
kitaorang tetap makan sampai kenyang k walaupun apa pun rasa...
coz perut dh berbunyi mintak isi makanan lak kan...
serius seronok berbuka puasa untuk tahun ni...

Sebab 2 minggu lepas 28 dan 29 Julai berbuka puasa dengan family aku di Dungun..
balik kampung naik bas...then minggu lepas 3 dan 4 Ogos min farah berbuka puasa di rumah aku...
hujung minggu ni lak berbuka puasa di rumah kakak kat PJ...
masa terisi dengan orang2 tersayang...
Itu lah cite aku pada Jumaat,3 Ogos....
Berbuka puasa di Birchwood Court Apartment,Bandar Tasik Puteri Rawang, Selangor.
.

2 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

arghh..ko tak ajak aku pun ..huhuhuhuhu :P (kalau ajak macam la aku boleh pi kan ??) hahahah

NaNa said...

ala ajak ko confirm x lepas punyer la baik x yah ajak membazir jerk hahahahaa

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.