Thursday, September 23, 2010

SeDiH....

hidup ini x seindah yang kita impikan...sukar untuk digambarkan dengan kata2....bila seseorang yang kita sayangi telah berubah hati apa lagi yang perlu kita lakukan???adakah dengan menangani hatinya akan kembali seperti dulu??? benarkan yang terindah hanya sementara x kan kekal selamanya...kita hanya mampu berusaha untuk mencari kebahagiaan buat diri sendiri...hari2 yang aku lalui cukup menyuramkan....wajah yang ceria tapi hati sedih...sedih dengan apa yang telah aku lalui dalam kehidupan ini...apakah tiada lagi ruang di hatinya untuk aku???hati orang kita x boleh paksa...setiap perasaan yang lahir itu biarlah dengan rasa jujur dan ikhlas dari diri seseorang bukan dengan kepuraan....kesilapan kita semua orang nampak tapi kesilapan dan kesalahn diri sendiri kita tutupi...bukan kah itu kepuraan??? kejujuran lebih bermakna dari hipokrit semata2...kenapa hidup ini terlalu banyak rintangan???kenapa seringkali hati disakiti???sedih kerana teman2 serapat senasib dengan aku...cuma jalan cerita je berbeza...kelakarkan....biarlah masa yang menentukan segalanya.....sampai satu saat pasti akan ada kebahagiaan yang hakiki....

 
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."

No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.