Thursday, May 31, 2012

Maafkan Aku.....


Buat sahabatku Eilah....maaf atas ketidakhadiranku di hari persandinganmu....
Maaf sangat tak dapat jumpa..
masa tidak mengizinkan untuk aku hadir di saat bahagiamu...
andainya dapat ku undur masa sudah pasti aku akan hadir....
untuk memeriahkan lagi majlis perkahwinanmu...
Sayangnya aku tidak dapat memenuhi kehendak hatimu....
untuk kejutan buatmu dengan kehadiranku.....
saat dirimu bersanding di atas pelamin yang indah...
maafkan aku....
hanya bungkusan hadiah yang ku sampaikan sebagai pengganti diri....
maaf Eilah...
memang benar aku balik pada hari pernikahanmu.....
Aku berada di Dungun saat dirimu diijab kabulkan.....
Saat dirimu mengharapkanku hadir disisimu..menemanimu......
Perancanganku ingin ku hadiahkan kehadiran diriku dan juga suami....
tanda hadiah kahwin paling indah dihari bahagiamu....
sayangnya apa yang ku harapkan tidak kesampaian....
maaf buat hatimu sayu di saat dirimu sedang berbahagia....
maaf buat dirimu menantikan kehadiranku.....
maaf biarkan hatimu merindui akan kedatanganku......
maaf atas persahabatan kita yang telah terbina lebih 10 tahun....
maaf atas ketidakhadiranku untuk kita berhimpun bersama....
Arechilahana....maaf sangat.......
hanya ungkapan maaf yang mampu aku nyatakan.....
hanya ungkapan maaf yang mampu aku luahkan......

Buat sahabatku Suchi.....maaf tidak dapat menemanimu bersama......
Saat Eilah disatukan.... saat Eilah di persandingan....
Dan saat itu hanya dirimu yang menemani Eilah sepanjang masa dihari bahagianya....
Aku disini mengharapkan kita dapat berhimpun di majlis perkahwinanmu.....
Yang belum pasti siapa jodohmu dan bila saat itu akan hadir....
Insyaallah aku akan cuba hadir di hari bahagiamu Suchi.....
Hanya dirimu yang belum melangkah ke gerbang perkahwinan.....
Aku mengharapkan kita dapat berhimpun seperti dulu....
Seperti 10 tahun yang lepas....
Jika saat are berkahwin kita masih lagi berhimpun.....
Di saat-saat akhir aku masih mampu hadir.....
Aku sangat menantikan pertemuan kita berempat di hari bahagiamu.....
Pada siapa ingin ku luahkan rasa rindu untuk kita berhimpun lagi.....
Seperti dulu.....10 tahun telah berlalu namun persahabatan kita tetap di hati ini......
Hanya dirimu harapanku untuk kita berhimpun lagi.....
Disaat paling indah...
Disaat paling bahagia.....
Hari itu pasti tiba.....hanya dirimu.....
Aku menantikan jemputan undangan kad perkahwinan.....
Insyaallah....aku mengharapkan kita berempat bersua kembali......
Indah dan bahagia pertemuan kita biarlah berakhir di majlis perkahwinanmu.....
Aku harapkan dirimu akan menyatukan pertemuan kita......


Buat Eilah dan Suchi....
Aku terkilan tidak dapat hadir pada hari Sabtu, 26 Mei 2012....
Terasa sayu di hati tidak dapat melihat Eilah sebagai raja sehari....
Sepanjang perjalanan pulang ke Kuala Lumpur.....
hanya linangan air mata mengubat rasa sedih dihatiku......
kerana hajatku tidak kesampaian......
Aku rindu sangat nak jumpa...nak buat kejutan...tapi hajat di hati tak sampai.....
Hati mana yang tidak sedih bila hasrat dan hajat di hati....
Untuk melihat dan bertemu tidak diizinkan olehNya......
Yang pasti aku amat menghargai persahabatan kita selama ini.....
Aku sentiasa merindui persahabatan kita....
Kenangan kita di alam persekolahan.....
suka duka kita kongsi bersama.....
Terima kasih kerana sudi membaca luahan rasa hati ini....
Dan maaf buat kamu menunggu akan kedatanganku.....
Maaf.....................


No comments:

Beautiful memory in my life...forever and ever....

Hari Pernikahanku Sabtu, 22 Oktober 2011 Slideshow: NaNa’s trip from Segambut, Kuala Lumpur (near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia) to 3 cities Selangor, Shah Alam and Dungun was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.